Tuesday 15 May 2012

Saya sayang Cikgu..

SELAMAT HARI GURU

16 Mei- Tarikh ini amat bermakna bagi saya kerana tarikh ini adalah hari guru. Sebagaimana yang kita tahu, guru-gurulah insan yang berada di sebalik kejayaan setiap pelajar itu. Tanpa jemu, mereka mengajar kita dengan penuh ikhlas dan dedikasi demi mendidik anak bangsa.

               Kita haruslah menghargai jasa guru kita, kerana mereka adalah insan mulia. Guru adalah individu yang telah mencurahkan ilmu untuk kita agar kita berjaya dan menjadi insan yang berguna pada masa hadapan.

               Tidak terbalas jasa guru yang sanggup berkorban, guru ibarat lilin yang menerangi orang lain. Oleh itu, kita haruslah berusaha untuk mencapai kejayaan agar mereka berasa lega dan gembira kerana usaha mereka dalam mendidik kita berhasil.

                Akhir kata, Terima kasih cikgu, semoga kehidupanmu dilimpahkan rahmat dan juga kesihatan yang baik. Jasamu dan juga pengorbananmu akan ku kenang sepanjang hayat.

         
                    Ini adalah gambar saya bersama guru saya iaitu Cikgu Fadilah dan Cikgu Fatimah.

Ucapan:  Selamat Hari Guru diucapkan kepada mereka berdua juga tidak lupa kepada semua insan yang bergelar guru.Terima kasih kepada semua guru yang mengajar saya.

4 comments: